Vårat mål är att alltid skicka ordern så fort som möjligt. Ordern skickas inom cirka 1-6 vardagar. Är något restnoterat så skickas övriga varor i ordern som delleverans och den eller de restade varorna som restleverans så fort vi har fått in artikeln/artiklarna. Kunden får meddelande om detta via e-post när de restade varorna kommer att skickas. Om det förekommer leverans problem med de restade varorna så krediterar vi varan/varorna om det dröjer förlänge. Kunden för reda på detta via sin e-post. Om ni har valt faktura som betalningsalternativ så aktiveras inte den hos Klarna föränn hela ordern är komplett leverarad.
Vi skickar alla beställningar med Postnord. Vid lättare paket upp till 2 kg. så går det som varubrev och levereras direkt i din brevlåda. Om brevbäraren anser att varubrevet inte ryms i din brevlåda så kommer du att få hämta ut paketet hos ditt nämaste postnord ombud. Paket som väger över 2 kg. får du alltid en avi som sms/e-post/brev för uthämtning hos ditt närmaste postnord ombud. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
Fraktkostnaden för en beställning är 59 kr och fri frakt från 699 kr.
Beställningar och leveranser sker bara inom Sverige. Om det visar sig att det finns ett behov av efterfrågan från andra länder så kommer vi att utöka med dessa.
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas till kundservice så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Du har 30 dagars öppet köp i från oss. Förpackningen på varan får inte vara bruten och varan får inte vara använd. Du betalar själv returfrakten. Retunerar ni hela eran order så krediteras aldrig frakten på 50 kr. i från oss den kvarstår alltid om ni inte har fraktfritt. Så fort returen är godkännd så krediteras den via Klarna. Du kan när som helst logga in på www.klarna.com och se din order hur den ser ut. Om du vill byta storlek på varan så står du för returfrakten till oss men vi står för frakten tillbaka till dig. Förutsättning att förpackningen inte får vara bruten och varan får inte vara använd. Om ni inte vill hantera returkostnaden själva med Postnord så kontakta oss för en förbetald returfraktsedel som vi skickar till er via e-post som vi tar 69 kr för. Vill ni ha den skickad per post(brev) till er så är kostnaden 89 kr. Väljer ni något av dessa två alternativen så dras returkostnaden av ifrån varuvärdet på den eller de artiklarna som returneras i retur som blir godkända för kreditering. Glöm aldrig att lägga med en lapp i returen som talar om vem ni är och vad ni vill göra med varan/varorna byta storlek/färg eller retunera/ångra köp.
- Klarna Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning, swish eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
Vi har ingen minimiorder. Ni kan beställa för minsta möjliga belopp.
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (GDPR).
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/